۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

انتقاد احمدی‌نژاد از نحوه گزینش‌ها، اعتراض شریعتمداری در کیهان

حسین شریعتمداری و محمود احمدی نژاد

از دختری ۱۶ ساله در رابطه با مراحل ماتریالیسم تاریخی سئوال می‌کردند و آن دختر جوابی نداشت و در نهایت در پرونده او نوشته می‌شد «سئوال کردم می‌دانست و کتمان کرد» و صلاحیت او رد می‌شد. به همین شکل تعدادی افراد صلاحیت شان رد می‌شد... بعد کسانی پیدا می‌شدند که مطالعه می‌کردند و می‌آمدند و در پرونده آنها نوشته می‌شد «سئوال کردم، توضیح داد و مسلط بود، پس معلوم است که صلاحیت ندارد» من اینها را با چشم خود دیدم..

۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

شب های تاریک امروز و فردای پرامید ایران

د.بهروز بهبودی
د.بهروز بهبودی
سی و سه سال از عمر جمهوری اسلامی گذشته و همواره روزگار مردم را در شبی جانکاه قرار داده است . حاصل ندیدن خورشید آزادی و دموکراسی در این سی و چند سال، افسردگی و فقر مردم در داخل و بی اعتباری آنها در خارج از کشور بوده است و حاصل این همه در یک کلام تنها نابودی بوده است و دیگر هیچ! سردمداران جمهوری اسلامی که تا دیروز خود از زندانیان سیاسی ای بودند که به سبب تفکراتشان در زندان، حصر و تبعید بسر می بردند، به محض رسیدن به قدرت با مردم همان کردند که بر سرشان آمده بود نه از آن رو که دچار عقده های روانی بودند بل به آن دلیل که راه را آزموده و دریافته بودند بهترین راه برای ماندن در چرخه قدرت همان است که بر سرشان رفته بود. آنها امروز کوله باری از تجربه را با خود داشتند و برای تحمیل و تثبیت خود حتی از نیروهای ساواک بهره بردند. 

نامه سرگشاده دختر عموی اسماء اسد درباره کشتار کودکان در سوریه خطاب به همسر بشار : تصور کن سر فرزندت را بریده اند


صفحه فیس بوک "شبکه مسیحیان سوریه برای حمایت از انقلاب" ، نامه ای سرگشاده با عنوان "ای آنکه زمانی دختر عموی من بودی " منتشر کردند که در آن "رشاء الاخرس" دختر عموی خود یعنی اسماء همسر بشار اسد را درباره کشتار کودکان سوریه و سرنوشت تاریک خانواده وی پس از پیروزی انقلاب مورد خطاب قرار داده است. 

۱۳۹۱ دی ۸, جمعه

یک شاهزاده و این همه امامزاده! احمد وحدت خواه

احمد وحدت‌خواه
از دو حال خارج نیست. یا با وقوع انقلاب اسلامی حیات سلطنت و مشروعیت نظام پادشاهی در ایران به زعم این منتقدان برای همیشه به تاریخ پیوسته است که دیگر نگرانی از بازگشت آن معنی ندارد. یا آنکه هنوز بختی برای احیای این نظام در یک همه پرسی آزادانه از مردم در ایران باقی مانده است که در آن صورت مخالفت با آن هم جز دشمنی با دموکراسی معنایی ندارد 

ویژه خبرنامه گویا
هانا آرنت فیلسوف و نویسنده بزرگ آلمانی در کتاب مشهور خود «توتالیتاریسم» که به شرح زمینه های اجتماعی و عقیدتی ظهور فاشیسم و کمونیسم در اروپا می پردازد می نویسد برخلاف هیتلر و استالین که خوی قتل و آدم کشی ذاتا در وجودشان بود، مائو رهبر چین به خاطر احساسات ناسیونالیستی خود در ابتدا از این صفات نکوهیده بری بود اما نهایتا سیستمی که وی بر رهبری آن نشسته بود و تسویه های خونین انقلاب فرهنگی او را نیز به جرگه خودکامگان تاریخ پیوند داد.
به عبارت دیگر، همه آن رژیم های ایدئولوژیکی که با «برنامه های انسان سازی» پا به عرصه تاریخ گذاشته اند سرانجام به «کوره های انسان سوزی» دست یازیده اند.

۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

گاهی وقت ها مهر سکوت خواسته یا ناخواسته به لب بزنیم


گاهی وقت ها مهر سکوت خواسته یا ناخواسته به لب بزنیم . این قانون  مردمان کشور ماست 
من  از تمام کسانی که بخاطر من هتک حرمت و توهین و تحت فشار بودند معذرت میخواهم 
امروز به این باور رسیدم آنچه به من گفته بودید . واقیعت بوده اما شخصا حرفتان را باور 
نمیکردم . از امروز بخاطر حفظ حرمت شما و سایر دوستان این وبلاگ را بروز نخواهم 
کرد . به امید روزی که بتوانیم آزادانه سخن بگوییم و حرمتها شکسته نشوند .
با احترام به همه شما 
زهره بلوچ 

۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

فرمانده پلیس ایران: معاون اسبق وزارت دفاع پیش از ناپدید شدن، در ایران زندانی بود


اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفته است که علیرضا عسگری، معاون پیشین وزارت دفاع، که ۶ سال پیش ناپدید شد، ۱۸ ماه در ایران بازداشت بود.

به گزارش ''دیگربان'' احمدی مقدم این مطلب را روز شنبه ۱۵-۱۰-۲۰۱۲ در مراسمی که به مناسبت ششمین سالگرد ناپدید شدن علیرضا عسگری برگزار شد٬ بیان کرده است.

نسرین و ستار؛ پیروزی افکار عمومی ,,مرتضی کاظمیان ,,

مرتضی کاظمیان
دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به ضرب و شتم و بدرفتاری با زنده‌یاد ستار بهشتی اعتراف می‌کند، و فرمانده نیروی انتظامی، رییس پلیس فتا را معزول می‌سازد. ممنوع الخروجی مهراوه، دختر نسرین ستوده منتفی می‌شود و وکیل مدافع حقوق بشر به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهد. 

مثل هر پدیده‌ی اجتماعی دیگر، عوامل موثر در چنین رویدادهایی متعدد و گوناگون‌اند. بی‌گمان، گام نخست یا یک عامل مهم در هر دو رخداد، متعلق به صاحبان اصلی خبر و بانیان آن است. خانواده‌ی ستار بهشتی سکوت نمی‌کنند و خواهر، داماد، و مادر آن کارگر آزاده، پیگیر فاجعه‌ای می‌شوند که در آن، جان خویشاوند عزیزشان به‌گونه‌ای ضدانسانی و غیرقانونی ستانده شده است. این‌چنین است جسارت و پیگیری و شهامت و صبوری نسرین ستوده که از زندگی خویش برای دفاع از حق قانونی دختر نوجوانش، مایه می‌گذارد و اعتصاب غذای اعتراضی را کلید می‌زند. 

۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

'محمد مرسی فرمان افزایش اختیارات خود را لغو کرد'

مصر

از زمانی که آقای مرسی فرمان خود را صادر کرد، درگیری‌ها در مصر بالا گرفتمقام‌های مصری می‌گویند محمد مرسی، رییس جمهوی مصر در پی اعتراض‌های شدید مخالفان، فرمانی را که اختیار وسیعی به او می‌داد پس گرفته است.فرمان آقای مرسی خشم بسیاری از مصری‌ها را برانگیخت و عده زیادی از آنها در طی روزهای اخیر به خیابان‌ها آمده و علیه آن اعتراض کردند.

رییس جمهوی پاکستان به دیدار ملاله در بیمارستان رفت

ملاله
ملاله در اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح شد
آصف علی زرداری، رییس جمهوری پاکستان روز شنبه (۱۸ آذر) به دیدن ملاله یوسفزی، در بیمارستان رفت.ملاله حدود دو ماه پیش، در مسیر خانه به مدرسه از سوی طالبان مورد هدف قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد.در پی این حادثه وی از محل اقامتش در پاکستان به بیمارستانی در برمینگهام بریتانیا منتقل شد و در آنجا تحت درمان قرار گرفت.

۱۳۹۱ آذر ۱۷, جمعه

فیلم / عزاداری ماه محرم مرزها را میشکند : راه رفتن بسیجی‌‌ها از روی ذغال در عاشورا در مشهد.آبان ۱۳۹۱

ایران در برابر فشارهای آمریکا تسلیم شد ،خبرهایی از توافق ایران و آمریکا بر سر بحران اتمی و سوریه


ایران در برابر فشارهای آمریکا تسلیم شد 
با این همه رجز خوانی حکومت جمهوری اسلامی در برابر آمریکا و غرب سر تعظیم فرود آورد . یار دیرنه خود بشار اسد را باطل کرد و تن به مذاکره داد 
سایت "سیریا پولوتیک" به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که توافق ایران و آمریکا بر سر برنامه اتمی تهران، آماده امضا شدن است؛ اما ایران با هماهنگی روسیه خواستار درج پرونده روسیه در این توافقنامه شده است. 

به گفته این منابع؛ راه حلی که ایران برای پایان دادن به بحران سوریه ارائه داده، "ضرورتا متضمن ادامه حضور بشار اسد در قدرت نیست بلکه خواستار ضمانت هایی برای خروج امن او از سوریه و روی کار آمدن نظامی است که نه از اخوان المسلمین باشد و نه از سلفی ها و همچنین با حزب الله لبنان دشمنی نداشته باشد."

۱۳۹۱ آذر ۱۵, چهارشنبه

امام جمعه اهل تسنن زاهدان یگانه امام جمعه ای که از قتل "ستار بهشتی" سخن گفت




مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل تسنن در زاهدان، یگانه امام جمعه ای بود که روز جمعه گذشته مسئله قتل "ستار بهشتی" در زندان اوین بر اثر شکنجه را مطرح کرد و از مسئولات خواست به این جنایت رسیدگی کنند. او گفت:

هیچ کس نیست که از دستگیری و کشته شدن این جوان ایرانی(ستار بهشتی)، چند روز پس از دستگیری ناراحت نباشد. همه ما انسان هستیم و هر انسانی از شنیدن چنین واقعه ای که متهمی صحیح و سالم دستگیر شده و پس از چند روز بر اثر بلاهایی که بر سرش آورده شده، جنازه اش به خانواده تحویل داده می شود، متاسف و ناراحت می شود.