۱۳۹۱ خرداد ۱۱, پنجشنبه

اطلاعیه


به اطلاع خوانندگان وبلاگ سر زمین من کجاست میرسانیم .با کوشش دوست بزرگوارمان توانستیم وبلاگ قدیمی( سر زمین من کجاست )که از دسترس ما خارج شده بود باز گردانیم .خوشبختانه  تمامی مطالب وبلاگ دست نخورده در وبلاگ موجود بود .
خوشحالیم مطالب و نظرات شما عزیزان را دوباره بدست آوردیم و کلیه مطالب وبلاگ قدیمی را به این وبلاگ (دختران کوهستان ) ارسال کردیم . شما میتوانید مطالب و نظرات خود را در این وبلاگ ببنید .
زهره بلوچ 

۱۳۹۱ خرداد ۹, سه‌شنبه

گرايش به خشونت در بلوچستان



مقدمه
 مهمترين اثر اجتماعي نابرابري ثروت كه بيشتر نظريه هاي اجتماعي نيز بدان توجه دارند، وقوع خشونت و شورش مي باشد؛ زيرا اين نوع نابرابري بيشترين تأثير را در ايجاد تضاد و تعارضات اجتماعي برجاي مي گذارد. اما صرف نظر از اينكه تضاد در زماني كه شكل ساختاري به خود مي گيرد، از چه منابعي برخوردار است، شكافهاي اجتماعي را توليد مي كند. اين نوع شكافها در شرايط خاصي منجر به تشكيل گروه بنديهاي اجتماعي و حتي سياسي مي گردد كه اين گروه بنديها نيز اگر به گونه ساختاري شكل گيرند در درون خود شبكه اي از روابط ميان اعضا را بوجود مي آورند كه علاوه بر پيوند دادن افراد به يكديگر، تراكم اجتماعي بسيار نيرومندي را نيز ايجاد مي كند.

بلوچ درعصرارتباطات



  درعصرارتباطات و اوج گسترش تکنولوژی جالب است بدانیدبلوچهاازجایگاه مناسبی برای استفاده ازاین فرصت برخوردارنشده ودردهکده جهانی همچون جهان لایتناهی هضم شده اند.
 به جرات می توان گفت: در ايران هيچ قومى به اندازه قوم بلوچ ناشناخته نمانده  چون فرصتی برای بروزاستعدادهای بالقوه خودنداشته است اين امر را مى‏توانيم ناشى از علت های مختلفی بدانیم که ما دراین جا به چهارمورد آنهااشاره می کنیم :
1-  درطول تاريخ چنانچه كتابى در مورد بلوچها به رشته تحرير درآمده است، توسط نظاميان و رهگذران و در قالب سفرنامه‏ ها بوده است كه تمامى آنها با يك بينش بسيار سطحى در مورد بلوچها قلم فرسايى كرده ‏اند و آنها را قومى وحشى ، خونخوار و آدمكش معرفى كرده‏ اند و در اين كار چنان مبالغه كرده ‏اند كه حتى در زمان حال هم در بسيارى از شهرهاى بزرگ با وجود مراودات و ارتباطات، با يك ديد بسيار بد به بلوچها نگاه مى‏كنند و كمتر به آنها اعتماد مى‏كنند و از دوستى و

در ستایش مهر بلوچستان



بلوچستان سرزمینی است اهورایی که باز کرده آغوشش را به آسمان پاک و پرستاره ی ایزد نور. سرزمین پرنور و آفتاب، فارغ از ابر و سایه. سرزمینی است دائم در ستیز، در کشاکش دیرینه ی نور و ظلمت، نبرد اهورا ست بر علیه اهریمن، سرزمین سپنتامینو است در کینه ی انگره مینو. سرزمینی است گرم و روشن به خلوص آب به روشنای آفتاب به غنای خاک و بی تابی باد. محمل مردمانی

وطن زمزمه هر روز هر شب من


افردادی که به صاحبان قلم و اندیشه توهین میکنند به بیماری های مزمن خود خواهی دچار شده اند


زهره بلوچ 
با ابراز تاسف و حزن و اندوه بدلیل سو استفاده از نام وبلاگ سر زمین من کجاست 
ناگزیر شدیم وبلاگ سر زمین من کجاست .به( دختران کوهستان) تعقیر نام دهیم 
شخصا در اینجا اعلام میکنم  دیگر از طرف ما وبلاگی بنام سرزمین من کجاست 
وجود ندارد .زیرا افرادی سود جو و بی خرد بنام وبلاگ ما اشخاص روشن فکر و صاحب اندیشه را مورد توهین قرار میدهند .افراد بیمآر و روانی نه قدرت انتقاد را دارند و نه از انسان بودن بویی برده اند