۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

حزب مردم بلوچستان: کشتار شش دامپرور بلوچ توسط دولت ایران را محکوم میکنیم


حزب مردم بلوچستان: کشتار شش دامپرور بلوچ توسط دولت ایران را محکوم میکنیم بار دیگر مردم بلوچ به دلیل رفت وآمد


برای کار و امرار معاش درسرزمین مادری خود بلوچستان توسط گشت-های کشتار دولت ایران بدون دلیل با تیراندازی نیروهای 


انتظامی کشته شدند. دامپروران بلوچ که برای امرار معاش برای پیدا کردن خریدار برای دام¬های خود از یک منطقه به منطقه 


دیگری در بلوچستان در حال حرکت بودند، با گذشت از مرزی غیرطببعی که توسط امپریالیست انگلیس با همکاری و همیاری 


دولت¬های ایران و پاکستان تعیین شده است، طعمه شکارچیان مرزی ایران در سرزمین ملی خود شدند.

کمی سیاه نمائی به مناسبت بیست و دوم بهمن یوم الله..



این روزها اغلب روزنامه ها و کانال های تلویزیونی در حال بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند . مهمتر از همه ملت شهید پرور مشت محکمی به دهان استکبار جهانی زدند و مزدوران داخلی هم دوسه تا لگد اضافه نوش جان کرده اند .
خوب . من هم هوس کردم دستاوردهای زندگی خودم را بیان کنم  نمی دانم شما چه دستاوردهائی دارید . اما ممکن است بعضی از شما احساس کنید یک جورائی دستاوردهائی یکسان داریم . باشد ٬ بعضی وقتها ممکن است بگویم ما ٬ منظورم از ما یعنی همین ٬ ما کسانی که سرنوشتی مشترک داریم .
بیست و دوم سال پنجاه و هفت ٬ پیروزی انقلاب اسلامی ٬ آن شب مثل اغلب همسایه ها رفته بودیم طرف سیدخندان ٬ مردم شادی می کردند ٬ ارتش هم به ملت پیوسته بود. مردم اطراف تانک ها حلقه زده بودند و با سربازها روبوسی می کردند . در میان آن شلوغی پسرجوانی  رفت زیر تانک ٬ مادرش زار می زد و سرش را به تیرسیمانی برق می کوبید . این صحنه را با تمام جزئیاتش به خاطر دارم .

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

مصاحبه کیسینجر پایگاه خبری گلوبال ریسرچ : کسانی که صدای طبل جنگ را نمی شنوند ناشنوا هستند



شفاف: هنری کیسینجر دیپلمات مشهور آمریکایی در تازه ترین سخنان خود به بررسی اوضاع خاورمیانه و ایران پرداخته است. سخنان وی از آن جهت اهمیت دارد که با وجود گذشت سالها از حضور این دیپلمات مشهور آمریکایی در دستگاه دیپلماسی آمریکا، ما همچنان شاهد پیاده شدن بخشی از نظریه های وی در سیاست خارجی ایالات متحده هستیم.
پایگاه خبری گلوبال ریسرچ توسط آلفرد هینز خبرنگار خود گفتگویی با هنری کیسینجر انجام داده است.
بر اساس این گزارش، هنری آلفرد کیسینجر دیپلمات مشهور آمریکایی است که در دوره ریچارد نیکسون به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا مشغول به کار شد و پس از پایان دوره نیکسون به خاطر رسوایی واترگیت در همان سمت با جرالد فورد به همکاری ادامه داد. اکنون او 89 ساله است و جزء استراتژیست‌های ارشد آمریکاست و از او به عنوان بزرگ‌ترین استراتژیست نیز نام می‌برند.

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

نقد جامعه بلوچستان، فواید و ضررهای آن


هر اندیشه ای برای رشد و تعالی نیاز به نقد و بررسی دارد، در واقع نقد صحیح باعث برخورد اندیشه های متفاوت و در نهایت شکوفائی و بلوغ فکری یک جامعه یا یک تئوری میشود ، جامعه ای که خالی از نقد و انتقاد باشد اصولا به آب راکدی تشبیه میشود که پس از مدتی فاسد میشود و بوی بد و تعفن انزجار آور نزدیک شدن بدان را برای دیگران دشوار میسازد و در مقابل جامعه ای که نقد پذیر است مانند دریائی مواج است که هر چه را در خود هضم میکند بدون آنکه اثری از نجاست بر وی باقی بماند از این رو میشود گفت رواج نقد و مهمتر از آن انتقاد پذیری در هر جامعه ای نشانه ی رشد فکری و بلوغ ذهنی مردمان آن جامعه است در جامعه بلوچستان از دیر باز نقد و نقادی رواج داشته گرچه این امر کمتر به صورت نوشتاری و بیشتر به صورت گفتاری و رو در رو ( بهترین نوع نقادی ) انجام میگرفته که بیشتر در جلسات قومی و مذهبی اتفاق می افتاده ( هم اکنون هم این نوع نقد در جامعه ما بیشترین رواج دارد) در چنین چلساتی به دلیل شرکت افرادی از طبقات مختلف جامعه گاها یکی از مسایل یا مشکلات جامعه مورد

زندگی طایفه ای از سرحد تا مکران



زندگی طایفه ای از سرحد تا مکران
محمداکبر امیری
چندی پیش گفتگوئی داشتم با موسی رئیسی یکی از جوانان تحصیلکرده ی منطقه و کسیکه اسمش برای حضور در صحنه ی رقابت های انتخاباتی پیش رو مطرح بود.
ایشان در پاسخ به سوالی از من گفتند که نظام اجتماعی حاکم بر مناطق ما نظام کاستی است. اتفاقا همین مفهوم را در یکی از نوشته های دوست عزیز رازگوی بلوچ نیز مشاهده نمودم.
اما به نظر خودم در نگاهی اجمالی به زندگی و مناسبات اجتماعی در بلوچستان ایران از جنوب(مکران) تا شمال(سرحد)، می بینیم که دو نوع متفاوت از روابط اجتماعی حاکم است.

۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

بلـوچ ستيزی جنـون آميـز در بلوچستـان اشغالــی



پس از تهاجم گستـرده لشکريان غارتگرفارس به فرماندهی امان... جهانبانی ددمنش واشغال بلوچستـــان غربی در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی وحشيگری و جنايات فاشيستهای تازه بقدرت رسيده به همـان سال سياه محدود نشـد. سرزمين بلوچستــــان که حتی ايلخانان مغول، غزنويان افغان، سلجوقيان، شاهان سفاک صفوی، زنديان و قاجاريان نتوانسته بودند آنرا باجگـزار دائمی و مستعمـره خود  کننـد با توطئه اجنبی ها، کمک و پشتيبانی مستقيـم نيروهای استعماری انگليس به اشغال فاشيستهــای ددمنش فارس در آمــد.

قیمت هر برنج 20 کیلویی در نیکشهر به 52 هزار تومان رسید


براستی  قیمتها در روستا و محل سکونت شما در چه حد است آیا هیمن قیمتها حاکم است یا نه بیشتر است.؟ وضع و حال شما چطور است؟ از ما بهتره؟یا...

پایگاه اطلاع رسانی نیکشهر: اگر شما سری به بازار زده باشید قیمتها به حدی بالا رفته که کم درآمدها توان نگاه کردن اجناس و پرسیدن قیمتها را ندارند قیمت برنج 20 کیلویی که یکسال پیش کمتر از 20 هزار تومان بود اکنون برنج 20 کیلویی به بیش از 52 هزار تومان رسیده است.

۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

این نوشته تنها یک نظر شخصی است .... تند است . خواهشا وقت خواندن به هر کجایتان که برخورد یادتان باشد ، کسی شما را مجبور به خواندنش نکرده


  هومن شریفی :
 این نوشته تنها یک نظر شخصی است ....
تند است . خواهشا وقت خواندن به هر کجایتان که برخورد یادتان باشد ،
کسی شما را مجبور به خواندنش نکرده
تنها به عنوان یک عابر از کنار منظره ای که شما به تشکیلش ایستاده اید
به دیدنتان نشستم ....

۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

نامه نوزدهم محمد نوری‌زاد به خامنه‌ای فصل زایمان جامعه ما فرا رسیده است . اگر رهبر شدن آسان باشد، رهبر ماندن حتماً به فرسودن می‌انجامد.



به نام خدایی که درد آفرید
اختراع بزرگ
سلام به رهبر گرامی جمهوری اسلامی ایران
می‌گویند اختراعات و اکتشافات بشر همه و همه از سرِ نیاز او بوده است. ما نیز درست از همان بدو پیروزی انقلاب، و البته از سرِ نیاز به یک اختراع شگفت دست بردیم. این اختراع، در زمان رهبری شما پر و بال گرفت و اکنون برای خود دم و دستگاهِ بُهت‌انگیزی پرداخته است. و البته سهم مهندسیِ شما در این اختراع، و تکمیل آن، و بها دادن به آن، و فضا بخشودن به آن، و ترمیم و بهینه‌سازیِ آن، و کاراندازیِ آن، سهم یک مخترع مکمل است. سهمی که نام شما را در کنار مخترعان این شگفتی بزرگ ثبت کرده است.
موتور این اختراع، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که تنها در محدوده جغرافیایی ایران به کار می‌افتد؛ جوری که اگر همین اختراع را به ترکیه ببریم، یا مثلاً به ژاپن و مالزی و سنگاپور، کار نمی‌کند. علتش تنها و تنها آب و هوای کشور ما ایران است. که این آب و هوای خاص، در تهران و اصفهان و شیراز هست و در آنکارا و لندن و محله هارلم نیویورک نیست.

آیت الله خامنه‌ای و مدل فروپاشی شوروی

میخائیل گورباچف و آیت الله خامنه ای

فروپاشی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی واقعه‌ای جهانی بود. همه با چشمانی باز و اذهانی کنجکاو به دقت بدان می‌نگریستند. تأمل در چگونگی و چرایی فروپاشی آن نظام ستبر و صلب عبرت آموز بود و هست. فقط مخالفان نظام‌های دیکتاتوری به دنبال درس آموزی از آب شدن یخ‌های زمستان نظام توتالیتر در گرمای بهار آزادی نبودند، زمامداران خودکامه سرکوبگر نیزدر حال تأمل در این حادثه عظیم و عبرت آموزی از آن به قصد ممانعت از فروپاشی نظام خود بودند.
آیت الله خامنه‌ای یکی از رهبرانی بود که به دقت این داستان را تعقیب می‌کرد. سال‌ها تأمل پیرامون آن فروپاشی و مقایسه وضعیت شوروی با وضعیت ایران، او را به مدعیات و نظراتی کشاند که آنها را در یک جلسه علنی در تاریخ ۱۹/۴/۱۳۷۹ با همه مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در میان نهاد.

۱۳۹۰ دی ۲۸, چهارشنبه

يک فعال حقوق زنان در ايالت تگزاس آمريکا به قتل رسيد.


باقرزاده، دانشجوی ژنتیک مولکولی و مهندسی ژنتیک در مرکز سرطان شناسی دانشگاه تگزاس بود و همچنین برای پیشبرد حقوق زنان ایرانی به شدت فعالیت می کرد. بررسیها نشان می‌دهد که شخصی از سمت کمک راننده به اتومبیل باقرزاده نزدیک شده و به سر وی شلیک کرده است. جنازه در اتومبیل در حال حرکت وی که پس از برخورد با یک پارکینگ متوقف شده است پیدا شد. پلیس به سرعت و در حالی که چرخ اتومبیل هنوز در حال چرخش ناشی از تصادف بوده در صحنه حاضر شده و حتی موتور اتومبیل توسط افسر پلیس خاموش شده است. طبق گفته پلیس اطلاعاتی پیرامون اینکه آیا وی در زمان قتل تعقیب می‌شده است در دسترس نیست. گلاره باقرزاده 30 ساله و تنها فرزند خانواده‌اش بوده است. بر اساس اعلام پلیس دوست‌پسر سابق گلاره در حال صحبت

گلشیفته فراهانی و اختیار بر بدن خویش ! در دفاع از اقدام گلشیفته


ژانویه 18, 2012 — سایت خبری جنبش خرداد

سایت خبری جنبش خرداد : هنگامی که  علیا ماجده المهدی  ، آن دختر مصری شجاع در یک اقدام تابوشکنانه  تصاویری عریان ازخود در وبلاگش  برجای گذاشت ، نمادی شد از اعتراض به قوانین ضد زن . نمادی شد از اعتراض علیه حکام پدرسالار و جنس‌گرای کشور مصر . اقدام علیا با واکنش تند اسلامگرایان تاریک اندیش روبرو شد و ریختن خون این زن جوان را به یک وظیفه دینی مبدل کردند

۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

ضایع شدن جمهوری اسلامی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی


کارگردان محبوب خامنه ای : تلويزيون كار درستي انجام داد كه گلدن گلوب را پوشش نداد/مثال جدايي نادر از سيمين مثل جايزه به بهرتين دزد است



اوج نیوز : کارگردان سريال حضرت يوسف  گفت: جایزه گرفتن جدایی نادر از سیمین
 را برای ایران افتخار نمی دانم  و معتقدم  فرهادی یک فیلم متضاد با اعتقادات
 مردم وفرهنگ ایرانی ساخته است.
به گزارش اوج نیوز، فرج الله سلحشور درباره جايزه گرفتن فيلم جدايي نادر از سيمين

 در گلدن گلوب اظهار داشت: جدایی نادر از سیمین یک فیلم در ضدیت اعتقادات
 مردم وتوهین به فرهنگ وخانواده در ایران است و  برای همین نمیتوان گفت این
 فیلم برای ایران وما افتخار آورده است. (این کارگران چندی پیش هنرپیشه های
 زن ایران را فاحشه خوانده بود و وقتی بخاطر این فحاشی مورد حمله قرار گرفت
 گفت که بین آنها هنرپیشه های درستی هم یافت میشود!)

۱۳۹۰ دی ۲۶, دوشنبه

از وبلاگ نویسان انتظار میرود جهت اطلاع رسانی به خوانندگان این وبلاگ ما را یاری نمایید



همانگونه که خوانندگان محترم تک کوه نیوز مشاهده نموده اند وبلاگ خبری تک کوه نیوز در بلاگ اسکای مسدود شده . شما میتوانید در این آدرس تک کوه نیوز را دنبال  نمایید .
http://takkooh.blogspot.com/ 
از وبلاگ نویسان انتظار میرود جهت اطلاع رسانی به خوانندگان این وبلاگ ما را یاری نمایید 
با تشکر 
حمید بلوچ 

۱۳۹۰ دی ۲۵, یکشنبه

نامه محتشمی پور به عروس آیت الله خامنه ای/ از همسر یک زندانی سیاسی به همسر یک آقازاده



فخرالسادات محتشمی پور همسر سید مصطفی تاج زاده زندانی سیاسی، نامه ای برای زهرا حدادعادل، همسر مجتبی خامنه ای نوشته است.این نامه پس از آن به رشته تحریر درآمده که آقای تاج زاده اعلام کرد، پرونده او و همسرش فخرالسادات محتشمی پور، نه توسط قوه قضائیه بلکه به دست مجتبی خامنه ای است و فرزند آیت الله خامنه ای مسوول فشارهایی است که بر این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و همسرش وارد می شود.

۱۳۹۰ دی ۲۴, شنبه

رابطهء گمشدهء عدم تمرکز با فدراليسم,, اسماعيل نوری علا


در ميان اپوزيسيون سياسی حکومت اسلامی، من مبهم ترين، تعريف ناشده ترين و ناشناخته ترين مفهوم را در واژهء «فدراليسم» يافته ام ـ چه در نزد موافق و خواستاران اش و چه در نزد مخالفان سر سخت آن. و در اين زمينه اشاره به همين يک نکته بس که ـ در ميان هر دوی اين گروه های سياسی ايرانی! ـ اين واژه معنائی از جداسری و تجزيه طلبی به خود گرفته است، در حالی که در همهء آفاق سياسی کشورهای ديگر دنيا، هر کجا اين واژه بکار می رود، با خود خبر از «بهم

دزدی پلیس بصورت آشکار در شهر تهران .. پس چرا مردم را به جرم دزدی شلاق میزنید ؟


۱۳۹۰ دی ۲۳, جمعه

هشدار نسبت به تداوم حمایت جمهوری اسلامی از بشار اسد /سردار حسین علایی



سردار حسین علایی موسس و فرمانده نیروی دریایی سپاه در دوران جنگ، که مقاله دو روز پیش او در روزنامه اطلاعات درباره سرنوشت دیکتاتوری، خشم حامیان آیت الله خامنه ای را برانگیخته بود، در دوازدهمین نشست دیپلماسی ایرانی با موضوع «بحران سوریه؛ نگاه از درون و برون» در سخنانی، نسبت به تداوم حمایت جمهوری اسلامی از رژیم بشار اسد هشدار داده است.

۱۳۹۰ دی ۲۲, پنجشنبه

مولوی عبدالرحمن ملازھی



مولوی عبدالرحمن ملازھی از اقوام و دست پروردگان مولوی عبدالعزیز و قبل از انقلاب سال ١۳۵٧ از سوی آن مرحوم و با تایید ساواک شاہ به امام جمعه ای چابھار گماردہ شد که علاوه بر مستمری مرتب از سازمان اطلاعات و امنیت آن زمان(طبق مدارک بدست آمده در آن دوران از دفتر ساواک چابھار)، با جا باز کردن در میان قشر مرفہ و تجار چابھاری روزگار بہ خوشی و کامرانی می گذراند. این اولین ضربه بہ خواستہ ھا و آرمانھای تاریخی ملت بلوچ و اھل سنت ايران از سوی مولوی عبدالرحمن ھا نيست و آخرين ھم نخواھد بود.

نامه سرگشاده گزارش‌گران بدون مرز در باره وضعیت روزنامه نگاران و وب ‌نگاران زندانی در ایران

sansur
نامه سرگشاده گزارش‌گران بدون مرز به ناوی پیلای کمسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل 

سرکار خانم
 گزارش‌گران بدون مرز سازمان مدافع ازادی اطلاع‌رسانی خواهان جلب توجه شما به تشدید سرکوب علیه روزنامه‌نگاران، شهروند وب‌نگاران، جامعه مدنی و گسترش سانسور رسانه‌ها و سانسور اینترنت در ایران است. وضعیتی فاجعه‌بار که نیازمند پاسخی درخور و فوری از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر است. ما همچنین از اقای احمد شهید گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌ایم در این باره اقدام کنند.

۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

تنھا مولوی عبدالرحمن ملازھی چابھاری در نشست مهم رهبران و علمای دینی اھل سنت بلوچ درمدرسه عين العلوم گُشت سراوان شرکت نکرد



ق. دهواری
مولوی عبدالرحمان چابهاری تنها مولوی بود که در نشست مهم رهبران و علمای دینی بلوچ در گشت سراوان شرکت نکرد. او تنها کسی بود که هدایا و پول رهبری به مدارس دینی اهل سنت را قبول کرد و وقتی رهبران و علمای دینی بلوچ در  گشت آمدند خود را به بیماری زد و به گشت نیامد. آیت الله خامنه ای نیز چهار حجت الاسلام را برای عیادت او به چابهار فرستاد. 

۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

سمبل مبارزه مدنی در قرن ۲۱


سپاس از شمانازنينان که به ياد او ھستيد و درود بر اين مرد مبارز و انسان شريف باد۔مردی که با صداقت و با شجاعت آنچه را که کودک درونش( نقل بمعنی از رازگو)به او تحکم ميکرد در وبلاگ شخصی اش برای بازديدکنندگان معدود خود مينوشت۔

۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

یادی از سخی ریگی وبلاگ نویس در بند




سخی ریگی وبلاگ نویس بلوچ ساکن زاهدان که با نگارش مطالبی عقیده شخصی
خود را بیان میکرد او از این راه نظریات خود را در مورد جامعه بلوچستان به گوش
 مخاطبین انگشت شمار خود میرساند فعالیتهای او هیچ فرد خاصی را تهدید

باید گفت ان الله وان علیه راجعون


تصویر از عیدو بامری است 
باید گفت ان الله وان علیه راجعون
بزودی خبر قتل وترور عبدالله منتشر میشود این اقا از دوستان وهمراهان شهید عیدوک بامری میباشد وی از طایفه لاشاری است سالها است که با حکومت درگیری داشته ومرتکب قتلهای شده واخرینش قتل گل محمد بلوچ لاشاری بوده که در کراچی اتفاق می افتد گل محمدپدر زن وی بوده گل محمد از طایفه سرحه ای ودارای قوم خویش زیادی است وی فراموش میکند عیدوک بامری پس از تسلیمی بقتل رسید

۱۳۹۰ دی ۱۷, شنبه

نقد از درون به نفع همه است

رازگو بلوچ 

بلوچ یک اقلیت است. هم اقلیت قومی و هم دینی که در عین داشتن گسترده ترین جغرافیا بین اقلیت های کشور با عمیق ترین شکاف از لحاظ میزان توسعه یافتگی مواجه بوده است. این وضعیت متضاد زاینده مطالباتی است که در حقیقت هم به خود او بر می گردد و هم از جامعه در برگیرنده بزرگتر که کل کشور باشد.

گوهر حرف ما ولایت فقیه است٬ نه عدالت و انسانیت


علیرضا پناهیان٬ نایب رئیس قرارگاه عمار می‌گوید: «گوهر مرکزی حرف ما یک کلمه بیش نیست و آن ولایت فقیه است و نه انسانیت، عدالت و مفاهیم دینی.»
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای پناهیان این مطلب را روز چهارشنبه (هفتم دی) در دومین جشنواره فیلم عمار بیان کرده است.

احسان هوشمند روزنامه نگار و پژوهشکر مسایل قومی بازداشت شد


ندای سبز آزادی: احسان هوشمند، روزنامه نگار و پژوهشگر مطالعات قومی، شب گذشته دستگیر شد. 
 به گزارش رسیده به ندای سبز آزادی وی شب گذشته 17 دی ماه به دنبال مراجعه شش مأمور به اسم مأمور مبارزه با مواد

هشدار به کسانی با عبدالله سهویی مشهور به (عبدالله کوتاه ) رابط داشته اند


هشدار به کسانی با عبدالله سهویی  مشهور به (عبدالله کوتاه ) رابط داشته اند 
عبدالله کوتاه پس از کشتن پدر خانمش گل محمد بلوچ لاشاری به ایران بازگشته است .وی پس از ملاقات با سران سپاه قدس تعهد داده امنیت منطقه بلوچستان از جمله منطقه مرزی را به عهده بگیرد .سپاه پاسداران شاخه قدس هم قرار شده با تمام قدرت و در اختیار گذاشتن امکانات او را مورد حمایت همه جانبه قرار دهد عبدالله کوتاه در این ملاقات ادعا کرده با گروه های سیاسی و فعالان بلوچ رابطه نزدیکی  دارد و

سایت «ر‌ها پرس» وابسته تیم احمدی‌نژاد: هاشمی می‌خواهد کار احمدی‌نژاد را تمام کند


دیگربان : سایت نوپای «ر‌ها پرس» وابسته به تیم احمدی‌نژاد گزارش کرده اکبر هاشمی رفسنجانی و محمدرضا باهنر به همراه دیگر محافظه‌کاران قصد دارند با فشار بر علی خامنه‌ای٬ دولت دهم را «سرنگون» کنند.

هفدهمین نامه ی محمد نوری زاد به رهبر(من در انتخابات شرکت می کنم!)


من در این نوشته بنا دارم از یکدلی سخن بگویم. از: با شما بودن. می خواهم درکنار شما و با شما باشم. می خواهم همه ی کنایه ها و زخم زبانها را بجان بخرم و به همگان بگویم که من- محمد نوری زاد - درکنار سیدعلی عزیز، و پا به پای او در انتخابات شرکت می کنم. هرکه هرچه می خواهد بگوید، بگوید. ما با شماییم آقا. درکنار شما. تا کور شود هرآنکه نتواند دید!…

به نام خدایی که عقل آفرید
من در انتخابات شرکت می کنم!
سلام به رهبر گرامی جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

گفتگوی مسیح علینژاد با رضا پهلوی قسمت اول


شه کلی کدخدای تنگ سرحه با یکصد سال عمر همچنان سرحال و شیرین سخن


توضیحات کدخدا شه کلی در محل جاده تنگ سرحه جایی که دادشاه مهندس کارل آمریکایی را در سال 1336در همین محل به قتل رساند

زن بي پناه و رنجور از دردهايش مي گويد


در شرایطی که فقر، بیکاری، اعتیاد در تمامی ایران بیداد میکند، سردمداران این رژیم با چپاول های نجومی و انتقال پولهای دزدیده شده از این مردم به خارج از ایران، بر روی زخمهای بی پایان آنان نمک میریزند. ولی درس تاریخ را فراموش کرده اند که تا ابد نمیتوان ستم کرد. آنان که هیچ چیز جز قرضها و گرسنگی شان ندارند که از دست دهند، عاقبت کاخ هایشان را بر سرشان خراب خواهند کرد

آهای آزادی, بهای تو سنگین‌ترین بهای دنیاست


اخیرا کار زیبایی از خانم سارا اکبری دیدم که به زیبایی در مورد آزادی نوشته شده. براستی چشم به راه آزادی به پایان انتظار نزدیک میشویم. 
آهای آزادی!
اگر روزی به سرزمین من رسیدی، در قالب پیرمردی سیاه پوش با ریش سپید و عبای سیاه با لهجه‌ای غریب و فرهنگی عرب و چشمهایی سرد و ترسناک نیا. 
برایمان از مرگ نگو. به گورستان نرو، گورستان پایان است، نباید آغاز باشد.
این بار توی دهان هیچ کس نزن، وعده‌ی توخالی نده، نفت را بر سر سفره‌ها نیار، نانمان را بر سر سفره‌هایمان باقی بگذار.
از آب و برق مجانی نگو. از تلاش انسانی بگو، از سازندگی و آبادانی بگو.
از تعهد کور نگو، از تخصص و دانش و شور بگو.

"حق حاکميت ملى" مردم بلوچ و رابطه آن با "دموکراسى" در ايران


لازم است پيش از پرداختن در مورد موضوع بالا و در واقع براى درک بھتر آن به  تعريف و پيشينه تاريخى مقوله ھايى که  در محاورات سياسى مان بکار ميبريم مختصراً پرداخته شود۰ زيرا که بدون داشتن درک مشابه از مفاھيم و مقوله ھاى بکار گرفته شده، درک نظرات يکديگر و نھايتاً ھم انديش و يا دگر انديش بودن   دشوار و غير منصفانه خواھد بود۰ توجه به دو نکته زير را نيز لازم ميدانم : نکته اول اينکه تمامى  پديده ھا٬ مقوله ھا٬ واژه ھا و مفاھيم سياسى و اجتماعى ھمچون موجوداتى زنده بر بستر زمان ومکان متولد  و در طول تاريخ تکامل جوامع بشري و بنا به ضرورتھاى زمان خويش دستخوش تغيير و تحول گرديده اند و اين امر نيزھمچنان ادامه خواھد داشت۔  

لزوم بازسازی خط فکری اپوزیسیون


 یکی از وابستگان حزب مردم بلوچستان در مطلبی می نویسد:

«گر چون دیگران سرت را بمانند کبک در برف فرو نبرده و منکر وجود قوم، ملیت، ملت و یا خلق فارس در ایران امروز نیستی، راه حل شما برای اینکه این اقوام و یا --- بی اصل و نسبت و بی بته و تاریخ بلوچ، کورد، عرب، تورک، تورکمن، لر و...از فارسها این همه بد نگویند و به کینه و نفرت بیشتر دامن نزنند و خدای نکرده دم گربه از طرف بلوچستان و پوزه اش از طرف کردستان صدمه ای نبیند و بتواند با همدیگر و با احساس برابر حس وطن دوستی ایرانی داشته و حس مالکیت یکسان بر این سرزمین و کشور مشترک داشته باشند؛ چیست؟»